15 Decembrie, 2023

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că se va da ordinul de începere la metrou la M6, legătura cu aeroportul Otopeni.

”Săptămâna viitoare se va da ordinul de începere la metrou la M6, legătura cu aeroportul”, a anunţat ministrul Transporturilor,  precizând că, deşi tot atunci intră bugetul la dezbateri în Parlament şi prim-ministrul şi miniştrii trebuie să fie la dezbateri, vor găsi împreună un moment să meargă pentru a da ordinul de începere.

Contractul semnat de Metrorex se referă doar la structura de rezistență. Lucrările pentru calea de rulare și finisajele vor face obiectul unui alt contract.

In 2021-2022, au fost  momente complicate “pentru acest proiect, pentru că în acea perioadă s-a considerat necesar să se renunţe. Efectiv s-a abandonat acest proiect”, a spus ministrul Grindeanu care a precizat că a avut discuţii atunci cu ambasadorul Japoniei, pentru că ”există finanţare şi de pe parte japoneză”.

”Mi-am cerut scuze vizavi de trecut, de cei care au fost înainte şi care au considerat necesar că nu e un proiect important pentru Bucureşti această legătură şi au fost de acord să reia finanţarea”, a adăugat  ministrul Grindeanu.

Contractul pentru ”proiectare şi execuţie lucrări structură de rezistenţă” ale legăturii reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă. (Magistrala 6, 1 Mai - Otopeni) a fost semnat pe 2 mai 2023 între Metrorex și asocierea Gülermak Ağir Sanayi Inşaat Ve Taahhüt A.S.-Somet SA.

Valoarea contractului este de 1.27 miliarde lei, fără TVA. Sursele de finanţare ale contractului sunt asigurate de la bugetul de stat şi fonduri externe rambursabile - credit extern JICA. Durata estimată a contractului este de 48 de luni de la data emiterii ordinului de începere.

Linia M6 a fost unul dintre proiectele propuse de România pentru a îndeplini cerințele de organizare ale Campionatului European de Fotbal din 2020. Proiectul a fost abandonat din cauză că nu ar fi putut fi finalizat la timp, legătura cu Aeroportul Otopeni realizându-se în final cu o linie de tren, funcțională în prezent.

Statul român a încercat - și a eșuat - în 2018 să finanțeze M6cu bani europeni. La acel moment, magistrala M6 a obținut finanțare europeană doar pe jumătate, de la stația 1 Mai până la Complexul comercial Băneasa, din cauză că autoritățile române nu au lămurit șase „aspecte critice” ale proiectului identificate de Comisia Europeană.

Comisia Europeană a reclamat la acel moment:

absența unei analize de opțiuni veritabile,

estimarea costurilor la un nivel prea scăzut,

M6 nu ține cont de construirea noului terminal T2 la Aeroportul Otopeni în est (spre Autostrada A3),

studiul de trafic nu este de încredere,

problemele de trafic pe DN1 în timpul execuției stațiilor în galerie deschisă

optimismul părții române privind duratat proiectului de 4,5 ani (un an de licitații și alți 3,5 de lucrări în teren)

De data aceasta, se pare că metroul către și de la Aeroportul Otopeni se va transforma din dorință în realitate.
Va începe construirea liniei de metrou pentru Aeroportul Otopeni
Promovam  performanta  economica!
Editie electronica a publicatiei Top Business - 
fondata 1993
Top Transporturi
Editie electronica a publicatiei Top Business - 
fondata 1993
Promovam  performanta  economica!
Editie electronica a publicatiei Top Business -    fondata 1993
Promovam  performanta  economica!
Top Transporturi