15 iulie 2022

Ministerul Transporturilor a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea secțiunii Craiova - Caransebeș de pe Magistrala M 100, proiect de aproximativ 10 miliarde lei, care include și  un tunel feroviar lung de 6 kilometri la Balota în județul Mehedinți, a anunțat  secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Pe Magistrala București - Craiova - Timișoara trenurile circulă cu numeroase restricții de viteză din cauza infrastructurii feroviare degradate, ultima modificare a „mersului trenurilor” pentru a include noile întârzieri fiind operată la 1 iulie a.c. Tronsonul Caransebeș - Timișoara - Arad este în procedură de atribuire, lucrările de modernizare urmând să fie finanțate prin PNRR. Cel mai lung tunel feroviar din România este cel de la Teliu pe linia Brașov - Întorsura Buzăului (4,3 km) dar cu trafic feroviar suspendat după prăbușirea podului de la Budila.

Secțiunea Craiova - Caransebeș are o lungime de 225 kilometri, din care 50 urmează să fie dublați și vor fi construite două tuneluri, primul la Balota de 6 kilometri, iar al doilea la Poarta I de 1,2 kilometri pentru a reduce declivitatea liniei.

Deşi n-a precizat sursa de finanţare de 2 miliarde euro, secretarul de stat Ionel Scrioşteanu a sintetizat programul:  „Modernizarea Magistralei CF Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș a fost avizată în CTE la Ministerul Transporturilor.

Comitetul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a avizat proiectul de modernizare a peste 225 kilometri de cale ferată, aferenți magistralei dintre Craiova și Caransebeș. Linia este parte a Coridorului European Est-Mediteranean și asigurând legătura sudică dintre granița România/Ungaria cu Arad - Timișoara - Reșița (prin nodul Caransebeș) - Drobeta Turnu Severin - Craiova - Alexandria (prin nodul Roșiorii de Vede) - București - Călărași și Slobozia (prin nodul Ciulnița) - Constanța. În Craiova, secțiunea analizată asigură legătura spre Bulgaria prin linia Craiova - Calafat.

Proiectul vizează, în principal:

- Reconstrucția liniei pentru a permite ca viteza maximă a trenurilor de călători să fie între 120 și 160 km/h, iar a trenurilor de marfă să fie între 100 și 120 km/h;

- Construcția a 4 tunele noi, între care noul Tunel Balota de 6,19 km și Tunelul Poarta I de 1,28 km, care vor permite reducerea declivității maxime a liniei, de la 26 mm/m la 18 mm/m. Astfel, trenurile de marfă vor putea traversa sectorul în tracțiune simplă;

- Dublarea a aproximativ 50 km de cale ferată, astfel încât, după modernizare, din traseul de 225,287 km, 159,960 km vor fi dublați;

- Modernizarea sistemului de tracțiune electrică pe întregul traseu;

- Echiparea cu sistemul european de control al trenurilor ETCS nivelul 2;

- Circulația cu sarcina maximă pe osie de 22,5 tone.

Valoarea lucrărilor este estimată la peste 10 miliarde lei”, a transmis Scrioșteanu.

Tuneluri feroviare se construiesc deja pe Magistrala 200 tronsonul Simeria - Arad, dar și pe loturile dintre Brașov și Sighișoara (unde sunt mari întârzieri)”.

(T.T., foto : Asociaţia Pro Infrastructură)
Cel mai lung tunel feroviar din România

-Ministerul Transporturilor a aprobat modernizarea liniei Craiova - Caransebeș
care include execuția unui tunel la Balota cu o lungime de 6 kilometri

- Reabilitarea liniei de tren pentru viteza de 160 km/h costă 10 miliarde lei
Promovam  performanta  economica!
Editie electronica a publicatiei Top Business - 
fondata 1993
Transporturi
Editie electronica a publicatiei Top Business - 
fondata 1993
Promovam  performanta  economica!
Transporturi
Editie electronica a publicatiei Top Business -    fondata 1993
Promovam  performanta  economica!
Transporturi