12 februarie 2022

In luna ianuarie 2022, la fel ca în 2021, deși s-a înregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme în general, cele “verzi” au performat. In ianuarie  2022, achizițiile din această categorie practic s-au dublat (+95,5%) comparativ cu perioda similară a anului trecut. Este remarcabilă creșterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+245,5%) şi a celor plug-in hybrid (+251%). Topul vânzărilor e dominat de Dacia Spring, mărcile electrice ale Volkswagen și Tesla 3, care au adunat împreună 312 mașini electrice vândute, dintr-un total de 570.

Automobilele electrificate au depășit în cotă de piață (17,9%) automobilele Diesel (cota 13,9%) vândute în România. Cele mai vândute  trei mărci sunt Dacia Spring, cu 148 unități, model lansat în 2021, Tesla Model 3, 75 unități, cu o creștere de 36 de ori față de aceeaşi perioadă a anului precedent și Hyundai Kona cu 42 unități, în creștere cu 320%, ceea ce schimbă radical clasamentul din 2021.

La autoturismele hibrid plug-in, top trei modele este condus de Ford Kuga, cu 38 unități, urmat de Hyundai Tucson cu 32 unități și Mercedes Benz GLE cu 24 unități.

La autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, pe primul loc este Toyota C- HR cu 140 unități, în scădere cu 22,7% față de 2021, urmată de Toyota Corolla cu 138 unități și 8,6% scădere şii Toyota RAV4 cu 103 unități, la fel ca in anul 2021.

Conform APIA și DRPCIV (care oferă datele şi fotografia anexată), după prima lună din 2022, autoturismele cu tracţiune integral (4x4) dețin o cotă de piață de 20,3%, cu 1.878 unități, în creştere cu 39,4% față de anul 2021.
Dacia Spring, cea mai vândută mașină electrică în ianuarie în România
Promovam  performanta  economica!
Editie electronica a publicatiei Top Business - 
fondata 1993
Transporturi
Editie electronica a publicatiei Top Business - 
fondata 1993
Promovam  performanta  economica!
Transporturi
Editie electronica a publicatiei Top Business -    fondata 1993
Promovam  performanta  economica!
Transporturi