România Balneară îşi va reveni
după Coronavirus
Diana DUMITRU
“În 2020, noi credem în România Balneară. O redescoperim, o celebrăm, o experimentăm și, mai ales, o promovăm” - afirmau liderii Organizatiei Patronale a Turismului Balnear din Romania la prima editie a INFUZIEI DE BUSINESS din acest an, cand OPTBR a dat startul celei mai  mari campanii online si offline de susținere a balneologiei românești (perioada de desfasurare a campaniei era planificata in perioada15 martie - 30 noiembrie 2020, evident pandemia a schimbat aceasta perspectiva).

Pe 21 februarie a.c., in salaTitulescu, Pavilion B3, complex Romexpo, în cadrul Târgului de Turism,  a avut loc “Infuzia de business”, editia a III-a  - Campania Nationala “Romania Balneară” dedicate unirii forțelor pentru promovarea inestimabilelor resurse natural vindecătoare ale României. Am mentionat cate ceva in numarul trecut (incepuse pandemia, turimul incepuse sa fie blocat, speram sa revenim pe larg in acest numar - nu va fi, din pacate, cazul pana pe la vara-toamna) dar credem ca e bine macar sa le mentinem atentia cititorilor nostril concentrate si pe aceasta tintacare nu e doar a economiei romanesti, ci -iata ce important a devenit pentru cam toata lumea - a sanatatii româneşti. Atentia poate nitel exagerata acordata Coronavirus risca sa duca la neglijarea problemelor generale de sanatate, inclusive balneologiei care este esentiala pentru fiinta om pe planetaPamant.

La „Infuzia de business” au participat importanti investitori si directori din piata balneara, reprezentanti ai autoritatilor centrale si locale, ai altor fundatii si asociatii partenere ale OBTBR, ai mediului academic si ai presei. Au fost dezbatute  idei esentiale, au fost  analizate trendurile industriei la nivel local si international. Unele vor fi reluate si in Top Turism, sigur vorm incerca sa le actualizam, sa le racordam la noua maniera in care, dupa Coronavirus, vor trebui abordate.

Acum, poate mai mult ca niciodata, se pune accent pe „healthcare & wellbeing”, este asadar, momentul sa acordam o importanta sporita turismului balnear si de wellness & SPA. Impresionantele proceduri pe care diversele centre de tratament si recuperare le pun la dispozitia oamenilor, isi pot recastiga locul de cinste in industria turistica romaneasca.

Printre participanti si speakeri ii mentionam pe Iuliana Tasie - General Manager Hotel Europa, Eforie Nord, Herman Rosner - reprezentant International Tourism & Trade, Razvan Parjol - Secretar de Stat in cadrul Ministerului Economiei Energiei si Mediului de Afaceri, Ioana Sultanii - reprezentant SANCONFIND Campina- baza de tratament balneologic si de recuperare medicala, Marius Zamfir - director general Transilvania Hotels & Travels.
In acest context, trebuie actualizat s iindemnul OPTBR: “Haideți să punem din nouRomânia la loc de cinste pe  harta balneologiei internaționale! Haideți să îi redăm adevărata valoare pe harta vindecătoare a lumii!”

Preşedintele OPTBR Nicu Radulescu are si inteligenta si capacitatea de adaptare necesare pentru a recroi acest magnific proiect. Top Turism, Top Business, Curierul Sanatatii, celelalte publicatii ale noastre, multi dintre partenerii nostri din diaspora se vor implica.

Nu uitam că, acum douădecenii, lansam, impreuna cu Sabin Balasa, un important indemn care, iata, e teribil de actual acum:

Ieşiţi din România tragică, intraţi în România Magică!
FPTR solicita sa primeasca somaj  si salariatii sezonieri din turism

Salariatii sezonieri din turism care au contracte de munca pe perioada determinata de 6 luni si beneficiaza de somaj timp de 6 luni nu  mai beneficiaza in 2020 de  indemnizatie de șomaj deoarece nu mai indeplinesc conditia stagiului de cotizare de minimum 12 luni in ultimele 24 de luni. 

    Din cauza instituirii situatiei de urgenta pentru 30 de zile pe teritoriul Romaniei conform Decretului Președintelui Romaniei nr. 195 din 16 martie 2020, stare de urgenta care probabil se va prelungi, societatile care desfasoara activitati sezoniere in turism probabil nu isi vor mai desfasura activitatea in conditii normale, iar salariatii sezonieri este posibil sa nu mai fie angajati deloc sau in cel mai bun caz doar pentru o perioada mai scurta. In aceasta situatie numerosi salariati sezonieri vor ramane in acest an fara niciun venit, salariu sau indemnizatie de somaj. 

Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc a solicitat in regim de urgenta emiterea unui act normativ pentru stabilirea unui stagiu de cotizare de 8 luni (in loc de 12 luni) prin derogare de la art. 34 alin. 1 lit. a din Legea nr. 76/2002  pentru angajatii sezonieri astfel incat toti salariatii din turism care lucreaza in unitati sezoniere sa poata beneficia in acest an de somaj.

Dr.ing.Dragos RADUCAN,
Prim vicepreseddinte FPTR
19.000 de pasionați de călătorii s-au întâlnit la ediția de primăvară  a TÂRGULUI DE TURISM AL ROMÂNIEI


19.000 de pasionați de călătorii și-au dat întâlnire în weekendul 20 - 23 februarie, la ROMEXPO, la ediția de primăvară a TÂRGULUI DE TURISM AL ROMÂNIEI.

Escapade romantice pe plaje îndepărtate și exotice, sejururi all-inclusive în țară și în străinătate, călătorii de aventură sau vacanțe la SPA, oferte pentru vacanța de 1 mai sau de Paște, toate au stat la dispoziția călătorilor cu reduceri substanțiale la TÂRGUL DE TURISM AL ROMÂNIEI I.

343 de agenții și tour-operator idin Africa de Sud, Albania, Bulgaria, Croația, Egipt, Emiratele Arabe Unite, Grecia, Israel, Italia, Maroc, Palestina, Republica Moldova, România, Serbia, Spania, Tunisia, Turcia și Ungaria s-au întrecut în oferte tentante pentru experiențe unice de vacanță. Participările oficiale la târg ale Africii de Sud, Bulgariei, Greciei, Israelului, Republicii Moldova, Marocului, Palestinei și Tunisiei au adus mai aproape de vizitatori savoarea unor destinații care trebuie văzute măcar o dată în viață.
Reprezentanții Consiliilor judeţene din Bistrita, Bihor, Botoșani, Brasov, Buzău, Constanța, Dâmbovița, Hunedoara, Ialomița, Maramureș, Mureș, Suceava, Timiș și Tulcea au promovat, ca de fiecare dată, cele mai frumoase zone de atracție turistică din România, iar reprezentanții oraselor Amara, Bistrița, Brașov, Botoșani, Constanța, Eforie, Făgăraș, Geoagiu Băi, Herculane, Hunedoara, Iași, Mangalia, Oradea, Piatra Neamț, Târgoviște, Timișoara și ai comunelor Afumați, Miroslava, Molivisu și Vama Buzăului și-au „asezonat” participarea la eveniment cu produse culinare specifice, alături de cele mai frumoase tradiții și obiceiuri din zona din care provin.

Cele mai căutate oferte de la această ediție a târgului au fost cele pentru vacanța de vară, Grecia, Turcia și Egipt rămânând și anul acesta în topul preferințelor. Agențiile de turism au pregătit vizitatorilor suprize dintre cele mai variate. Călătorii au avut la dispoziție chiar și un mod inedit de plată: magneții de frigider din vacanțele anterioare și au putut beneficia de oferte de cazare în Grecia de la doar un euro / noapte. De asemenea, multe dintre agenții au oferit reduceri de până la 50% pentru orice vacanţă contractată pe durata manifestării.

Cei care nu au putut plăti vacanța multdorită în integralitate la târg, au avut posibilitatea de a o cumpărașiîn rate. Turiștii care au preferat deplasarea cu chartere sau cu autocarul au găsit la eveniment reduceri de până la 50% la transport.

Totodată, mulți dintre călători și-au dorit pentru 2020 vacanțe inedite, așa că în cele 4 zile de târg agențiile au primit solicitări pentru destinații precum Africa - Maroc, Tunisia,  Caraibe - Cuba, Republica Dominicană, Oceanul Indian - Maldive, Mauritius, Seychelles, Asia - Bali, Sri Lanka, Vietnam. 

„Ediția de primăvară a Târgului de Turism al României a fost exact așa cum ne-am dorit! Oferte pentru toate buzunarele, circuite lansate în premieră, moment artistice multiculturale și extrem de mulți vizitatori cu apetit pentru călătorii! În mod cert, în ultimii ani românii prefer să călătorească mai mult în afara granițelor, să iasă din zona de confort, să experimenteze, iar agențiile prezente la eveniment au pregătit pentru 2020 pachete de călătorie pentru noi destinații. Într-o eră în care rezervarea vacanțelor pe internet câștigă tot mai mult teren, noi ne propunem - și cred că și reușim - ca la fiecare ediție a Târgului de Turism al României să aducem laolaltă cât maimulte agenții care să prezinte oferte variate, pentru orice buget, care nu se găsesc în mediul online până la debutul târgului. În plus, de fiecare dată Târgul de Turism al României este în ansamblu o sărbătoare cu multe ingrediente, touroperatorii și reprezenții zonelor istorice românești alegând să se promoveze pe durata evenimentului prin moment artistice spectaculoase.” a declarat Mihai Costriș, Director General ROMEXPO, la finalul evenimentului.

Ediția a III-a a Conferinței Târgului de Turism, care a avut ca temă Impactul Social media în turism, a dezvăluit secretele din spatele celor mai de success creatori de campanii online din domeniul turismului. Conferinta a atras specialiști social media din agenții de turism, agenții de marketing și PR, ghizi de turism, influenceri și bloggeri care au căutat ultimele informații referitoare la cele mai bune strategii de promovare online a serviciilor din industrie. Participarea numeroasă la eveniment a arătat, încă o dată, interesul crescut al PR-iștilor și publicitarilor pentru vizibilitatea crescută în online și social media, mai ales că în România sunt déjà peste 11 milioane de utilizatori de Facebook și peste un million de utilizatori de Instagram.

TÂRGUL DE TURISM AL ROMÂNIEI este organizat de ROMEXPO, bianual, primăvara şi toamna, împreună cu Camerele de Comerţ şi Industrie din România, în parteneriat strategic cu Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT ) şi în parteneriat cu: Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR), Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Asociaţia Naţională de Turism Rural, Ecologic şi Cultural  (ANTREC), Federația Asociațiilor de Promovare Turistică din România (FAPT).


Ediția de primăvară a TÂRGULUI DE TURISM AL ROMÂNIEI a avut loc împreună cu ROMHOTEL - Expoziție internațională de echipamente, mobilier ș idotări pentru hoteluri și restaurante.

Loredana Dogaru-Tulică - PR Specialist
Oana Netbai - PR Specialist
mailto: pr@romexpo.ro


N.R. Acest articol era planificat sa apara in numarul din martie, l-am amanat pentru ca inca exista speranta ca se va duce repede Coronavirus (s-a dus, dar doar in China). Fara indoiala, multe s-au schimbat si se vor schimba in turismul; intern si international in perioada urmatoare. Nu impartasim parerea celor care canta deja prohodul turismului, dar prudenta adevaratilor specialisti - da.

Oricum, lectura e utila in aceasta perioada. Sa nu uitam, macar cei care nu mai suntem, tineri si foarte tineri, cat de multe am citit despre zone turistice din tara si de pe planeta inainte de si rerusi sa vedem cate ceva. Lectura placuta, plimbare imaginara placuta!
Publicatie dedicata selectiei
turismului de calitate

Anul II, nr. 4 (5)
Aprilie 2020
Diana Dumitru
Editie electronica a publicatiei tiparite
Top Business -    fondata 1993,
Anul XXVIII -
nr. 4 (903) Aprilie 2020
Promovam  performanta  economica!
Promovam  performanta  economica!
Editie electronica a publicatiei tiparite Top Business - 
fondata 1993,  Anul XXVIII -
nr. 4 (903) Aprilie 2020
Editie electronica a publicatiei tiparite Top Business - 
fondata 1993,  Anul XXVIII -
nr. 4 (903) Aprilie 2020
Promovam  performanta  economica!