7 iunie 2023
La adresa de e-mail spsf@anpc.ro consumatorii pot semnala probleme de tipul: creșterea exagerată a ratelor și, ca atare, a gradului său de îndatorare, față de momentul contractării creditului; creșterea nejustificată a dobânzii aplicate pentru rambursarea creditului, comparativ cu prevederile contractuale; prezentarea, la momentul ofertării, doar a soluției de rambursare cu rate egale (ponderea în rată fiind de 75% dobândă şi 25% sold principal), fără a i se pune la dispoziție mai multe posibilități de rambursare pentru a alege.
În cazul în care consumatorul dorește să semnaleze astfel de situații, trebuie să atașeze următoarele documente scanate: contractul și scadențarul inițial; valoarea actuală a ratei; notificările primite de la bancă; venitul net al titularului, la momentul contractării și în prezent; corespondența avută cu banca.
„Pentru documentarea comparativă a comisarilor ANPC care se ocupă de acest domeniu, în cazul în care locuiți sau munciți în altă țară a Uniunii Europene, dețineți un contract de împrumut încheiat cu o bancă de acolo și doriți să veniți în sprijinul instituției noastre - pentru o imagine cât mai completă referitoare la abordarea acestei chestiuni la nivelul comunitar - trimteți, pe aceeași adresă de e-mail, scanarea documentelor care să conțină nivelul ratelor, scadențarele, dobânzile sau orice altă informație referitoare la derularea creditului doriți să ne puneți la dispoziție, fără a ne dezvălui datele dvs. personale”, precizează Asociaţia Națională pentru Protecţia Consumatorilor.
ANPC a lansat o adresă de e-mail la care să primească reclamațiile clienților băncilor