7 iunie 2023

La adresa de e-mail spsf@anpc.ro  consumatorii pot semnala probleme de tipul: creșterea exagerată a ratelor și, ca atare, a gradului său de îndatorare, față de momentul contractării creditului; creșterea nejustificată a dobânzii aplicate pentru rambursarea creditului, comparativ cu prevederile contractuale; prezentarea, la momentul ofertării, doar a soluției de rambursare cu rate egale (ponderea în rată fiind de 75% dobândă şi 25% sold principal), fără a i se pune la dispoziție mai multe posibilități de rambursare pentru a alege.

În cazul în care consumatorul dorește să semnaleze astfel de situații, trebuie să atașeze următoarele documente scanate: contractul și scadențarul inițial; valoarea actuală a ratei; notificările primite de la bancă; venitul net al titularului, la momentul contractării și în prezent; corespondența avută cu banca.

„Pentru documentarea comparativă a comisarilor ANPC care se ocupă de acest domeniu, în cazul în care locuiți sau munciți în altă țară a Uniunii Europene, dețineți un contract de împrumut încheiat cu o bancă de acolo și doriți să veniți în sprijinul instituției noastre - pentru o imagine cât mai completă referitoare la abordarea acestei chestiuni la nivelul comunitar - trimteți, pe aceeași adresă de e-mail, scanarea documentelor care să conțină nivelul ratelor, scadențarele, dobânzile sau orice altă informație referitoare la derularea creditului doriți să ne puneți la dispoziție, fără a ne dezvălui datele dvs. personale”, precizează Asociaţia Națională pentru Protecţia Consumatorilor.
ANPC a lansat o adresă de e-mail la care să primească reclamațiile clienților băncilor
Publicatie de anchete si informatii editata de Asociatia Acceleratori ai Performantei
Fondata în 1991,
Grupul de presa Top Business
Publicatie de anchete si informatii editata de Asociatia Acceleratori ai Performantei
Fondata în 1991,
Grupul de presa Top Business
Publicatie de anchete si informatii editata de Asociatia Acceleratori ai Performantei
Fondata în 1991,
Grupul de presa Top Business