Producatori romani vor fi prezenti in China
China Summit Europa Centrala si de Est
In perioada 8 - 10 noiembrie AFPICE a organizat o delegatie ce particip[ la intalnirea China - CEE, la
Cangzhou, provincia Hebei.
Intalnirea, stabilita ca format la Summit-ul 17+1 la nivel de Prim-ministri de la Dubrovnik 2019, unde
AFPICE a organizat delegatia de oameni de afaceri din Romania, asigura mecanismul de lucru pentru
companiile din Europa Centrala si de Est - ECE pentru exportul pe piata chineza.
Evenimentul este insotit de o expozitie cu produse din cele 17 tari ECE.
AFPICE va participa cu o delegatie de 9 companii si va expune produse destinate pietei din China - vin,
cosmetice, patiserie, ciocolata, miere, servicii de arhitectura.
La acest eveniment AFPICE ofera producatorilor romani ce expun in China standul gratuit, cazare
gratuita si trei mese pe zi.
Delegatia este organizata din fonduri private, fara participatie sau contributie de la bugetul de stat.
(Biroul de presa al AFPICE)
Romania a fost prezenta la Summit-ul 17+1
organizat in Albania
Asociatia China-Romania pentru Promovarea Comertului International si Economiei a organizat in
perioada 24 - 26 octombrie o delegatie in Albania, cu ocazia Summit-ului 17+1 Camere de Comert si
Asociatii din cele 17 tari central si est europene plus China.
Participarea AFPICE s-a facut la invitatia Camerei de Comert Beijing si a China Council for the
Promotion of International Trade - CCPIT Beijing, organism de stat al R.P.Chineze.
Delegatia a fost organizata din fonduri private, fara contributie sau sprijin de la bugetul de stat.
In marja acestui Summit s-a organizat si o intalnire destinata Primarilor sau Vice-primarilor din cele 17
+1 tari.
Delegatia AFPICE, condusa de Presedinte Executiv Mihai Andritoiu, a cuprins 26 de firme, fiind cea mai
numeroasa delegatie din cele 17 tari central si est europene, cu exceptia Albaniei - tara gazda.
Din delegatie au facut parte oameni de afaceri romani si cadre universitare, precum si reprezentanti ai
unor Camere de Comert - CCI Valcea, Camera de Comert Bilaterala Romania - Albania, Camera de
Comert si Industrie Sofia - Bulgaria.
In prima zi a sosirii in Albania, la Pogradec, delegatia AFPICE a participat la o intalnire cu Primarul si doi
vice-primari din acest important oras al Albaniei. La intalnire au participat si oameni de afaceri din
Pogradec. Intalnirea a fost organizata cu sprijinul nemijlocit al Ambasadei Romaniei la Tirana, prin
implicarea directa a Excelentei Sale dl. Mircea Perpelea, Ambasadorul Romaniei in Albania.
In cadrul intalnirii dl. Dan Dragomir, Vicepresedinte CCI Valcea, Vicepresedinte AFPICE si membru in
Colegiul de conducere al ARACO a invitat o delegatie din Pogradec, condusa de Primarul acestei
localitati, sa viziteze Municipiul Rm. Valcea, pentru o sesiune B2B, dar mai ales pentru a vizita fabricile
importante din zona - Boromir, Raureni, VelPitar, cat si celebrele statiuni balneo-climaterice - Govora,
Ocnele Mari, Caciulata, Calimanesti. Invitatia a fost acceptata cu placere, data delegatiei in Romania
urmand a fi stabilita de comun acord.
La randul sau, Primarul din Pogradec a invitat cu placere in cursul anului 2020, pe Primarul din
Municipiul Rm. Valcea, insotit de un grup de oameni de afaceri, pentru o sesiune B2B si o vizita a
acestui important oras al Albaniei, aflat intr-o pozitie de vis pe malul lacului Ohrid.
Delegatia romana a participat in 24 octombrie, la Tirana, la Forumul de afaceri Romania - Albania,
Forum co-organizat de AFPICE, Camera de comert si Industrie Tirana si Ambasada Romaniei la Tirana.
La acest Forum au participat din partea Ambasadei Romaniei Excelenta Sa dl. Mircea Perpelea -
Ambasador si d-na Patricia Radut - Ministru Consilier.
In cadrul Forumului s-au prezentat firmele romanesti cat si trei expuneri pe larg despre trei producatori
romani importanti - Boromir, Anabella - Raureni si Tano Group Giurgiu. Prezentarile au fost facute de
AFPICE, prin dl. Presedinte Executiv Mihai Andritoiu si Camera de Comert si Industrie Valcea prin Dl.
Dan Dragomir,Vicepresedinte CCI Valcea si membru al Colegiului de conducere ARACO.
In ziua de 25 octombrie delegatia AFPICE a participat la sedinta in plen a primarilor si viceprimarilor din
cele 17+1 tari, la intalnirile B2B organizate, iar ulterior la Masa Rotunda a Camerelor de Comert si
Industrie 17+1. Cu acest prilej au luat cuvantul, din delegatia AFPICE, dl. Mihai Andritoiu, Presedinte
Executiv, dl. Dan Dragomir - Vicepresedinte CCI Valcea si dl. Maftei Danut - Vicepresedinte Camera
Bilaterala Romania - Albania.
Un moment deosebit de important a fost alocutiunea sustinuta de Excelenta Sa, Dl. Mircea Perpelea,
Ambasadorul Romaniei la Tirana.
In finalul Mesei Rotunde, dl. Mihai Andritoiu a semnat, in numele AFPICE, Declaratia comuna a celor
17+1 participanti.
Mentionam in mod special sprijinul deosebit adus de Ambasada Romaniei, personal de Excelenta Sa, dl.
Ambasador Mrcea Perpelea, care s-a implicat direct si permanent in organizarea si desfasurarea cu
succes a acestui important eveniment.
(Biroul de presa AFPICE)
Kiwi Finance:
Crestere record in industria de brokeraj
credite ipotecare
Luna octombrie 2019 a doborat toate recordurile Kiwi Finance, fiind declarata cea mai buna luna din
istoria companiei. Cu o rata de aprobare de 89% si dosare de creditare aprobate depuse la banci in
valoare de 44.5 milioane euro, rezulta ca liderul pietei de brokeraj credite a initiat credite ipotecare
reprezentand 20% din totalul creditelor ipotecare din Romania in luna octombrie.
Industria de brokeraj credite din Romania contribuie actualmente cu cca 18% din totalul creditelor
ipotecare acordate de banci, fara sa le includem aici pe cele acordate pentru programul Prima Casa.
Unul dintre cei mai mari brokeri de credite de pe piata, Kiwi Finance, a raportat in primele 6 luni ale
acestui an o crestere semnificativa de 21% a volumului de dosare credite fata de aceeasi perioada a
anului trecut. Insa Octombrie 2019 a fost cea mai buna luna din istoria Kiwi Finance - a trimis bancilor
spre aprobare credite in valoare de 44.5 milioane euro, din care 90% credite ipotecare si 10% credite de
nevoi personale. Deja cu o rata medie de aprobare de 89%, atinsa in 2019, luna trecuta Kiwi Finance a
initiat credite ipotecare reprezentand 20% din totalul creditelor ipotecare din Romania.
Anca Bidian - CEO Kiwi Finance: „Cum am reusit sa avem aceasta crestere spectaculoasa? Practic cea
mai buna luna din istoria companiei noastre a fost posibila datorita urmatorilor factori:
Cresterea eficientei prin filtrele si procesele interne pe care le implementam inainte sa trimitem efectiv
solicitarile catre banci.
Reteaua noastra de brokeri prezenti in 65 sucursale pe teritoriul intregii tari are o expertiza si o
maturitate unica in piata atat ca volum de cazuistica, cat si ca portofoliu de solutii de creditare.
Incep sa se finalizeze imobilele din proiectele incepute anul trecut, in acelasi timp fiind lansate noi si
noi proiecte imobiliare mari in toate orasele cu dinamica economica. Iar acest lucru alimenteaza, fara sa
indestuleze, o cerere solvabila si sanatoasa de credite ipotecare, ceea ce duce la un traseu crescator dar
controlabil al vitezei de creditare.
Cred ca fara perturbatii externe semnificative acest ritm va continua, fiindca in Romania avem nu
numai o cerere dar si o nevoie consistenta de locuinte iar ritmul actual de constructii - desi crescut -
inca nu acopera cererea existenta. Inca ceva: in ultimii doi ani am primit cele mai multe cereri de
credite ipotecare din diaspora, 30% crestere in 2018 si 50% crestere in 2019 fata de anii anteriori. Iar
90% dintre solicitari au venit din UE, din partea persoanelor cu studii superioare, plecate de 6-8 ani din
tara, acestea cumparand preponderent in Bucuresti si Vestul tarii.”
Conform surselor INS si GFK distributia crediaarii in Romania este direct proportionala cu gradul de
dezvoltare economica, venitul mediu si puterea de cumparare. Astfel, comparativ cu Bucurestiul care
absoarbe aproape jumatate din totalul dosarelor intermediate, Ardealul are 4 orase cu venituri peste
media nationala si 8 orase cu putere de cumparare mai mare decat media nationala, Muntenia are 2
orase cu venituri si putere de cumparare peste medie, Dobrogea este in media nationala, in timp de
Moldova are un singur oras cu venituri peste medie, insa niciunul cu putere de cumparare peste media
nationala.
Anca Bidian, CEO Kiwi Finance, estimeaza ca doar vanzarile Kiwi Finance din 2019 vor atinge nivelul
intregii industrii de brokeraj de acum cativa ani. Mai exact, in intervalul Ian-Iun 2019, vanzarile totale
de credite ale companiei au fost de aproape 400 milioane lei, din care 44% in Bucuresti, 46% in Ardeal,
5% in Sud, 3% in Moldova si 2% in Dobrogea. Cifra de afaceri a crescut in primul semestru cu 24% pana
la aproape 10 milioane lei.
Adriana IORDAN,
PR specialist
S-a lansat o noua retea Digital OOH
Pe 4 Noiembrie 2019, Blitz Television ne-a anuntat despre lansarea unui produs nou in portofoliu,
prezent in top 10 orase din tara.
Blitz Television, compania care administreaza reteaua Blitz TV, prezenta in statiile Metrorex, aeroportul
Henri Coanda si clinici medicale private, a dezvoltat un produs nou - o retea formata din totemuri
digitale amplasate in cladirile de birouri din Bucuresti, Brasov, Cluj Napoca, Constanta, Craiova, Iasi,
Pitesti, Ploiesti, Sibiu si Timisoara.
Cu o experienta bogata in zona media - digital signage network, compania vine astfel in intampinarea
partenerilor ei cu un suport premium care asigura o vizibilitate unica. Reteaua de totemuri digitale este
formata din ecrane profesionale de 65 inch/165 cm, rezolutie full HD, integrate in totemuri cu suprafata
de 0,95m (baza) x 2m (inaltimea). Comparativ cu sistemul de difuzare de la metrou sau aeroport, spatiul
disponibil este limitat la 60 secunde, echivalentul a maximum 6 campanii publicitare simultan. Durata
unui spot video este de 10 secunde, formatul fiind tip portrait (9 x 16).
Amplasate in zona receptiei cladirii sau pe traseul catre lifturi (in functie de specificul fiecarui centru
de afaceri), in locuri cu vizibilitate maxima, totemurile se diferentiaza printr-o experienta vizuala
memorabila, oferind posibilitati variate de planificare pentru fiecare proiect (segmentare in functie de
zona, in functie de zi, difuzare spoturi diferite pe durata zilei).
Anul acesta reteaua include 50 suporturi instalate, obiectivul pentru 2020 fiind cresterea numarului
pana la 80-100 unitati la nivel national.
Mihnea Manu, administrator Blitz Television: „Luand in calcul solicitarile tot mai dese ale partenerilor
nostri care doreau sa foloseasca reteaua din metrou pentru targetarea zonei corporate, precum si
dezvoltarea accelerata din ultimii 2 ani a cladirilor de birouri, in special in zona de nord a municipiului
Bucuresti, am dezvoltat un produs nou, un concept adaptat specificului mediului in care sunt amplasate
suporturile. Ne propunem ca reteaua de totemuri sa ajunga in urmatorii 2 ani la nivelul celei de la
metrou, respectiv sa fie un reper de baza in mixul de media al partenerilor nostri.”
Compania estimeaza o crestere a cifrei de afaceri cu 20% fata de anul anterior, majorarea venind din
dezvoltarea retelei care actualmente include 500 ecrane. Cele 280 ecrane de la metrou se adreseaza
lunar unui public format din ~14 mil calatori. De altfel, conform unui studiu recent, mai mult de
jumatate dintre angajatii companiilor din nordul Bucurestiului folosesc metroul pentru a ajunge la
serviciu. Angajatii birourilor moderne din Bucuresti petrec, in medie, 46 minute intre casa si locul de
munca. In cazul angajatilor care lucreaza in Pipera, Baneasa sau Piata Presei/Expozitiei, timpul de
deplasare de acasa la job depaseste 50 minute.
Adriana IORDAN