2 aprilie 2023

Ministerul Dezvoltării, prin Compania Națională de Investiții (CNI), a scos la licitație un contract de 756.000 lei pentru supervizarea lucrărilor de proiectare și execuție pe Drumul Județean Câmpina - Săcele, șoseaua pe Valea Doftanei, alternativa propusă la aglomerația de pe DN 1 Valea Prahovei. Cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră secundară (400 de milioane lei) a fost scos la licitație în iulie 2022, iar în martie 2023 s-a semnat contractul cu antreprenorul român Erbașu care a avut o ofertă de 300 de milioane lei, 75% din estimarea CNI Contractul pentru supervizarea lucrărilor are o durată de 102 luni din care 48 de luni reprezintă durata de proiectare și execuție, iar garanția este de 60 de luni.

Drumul trece pe la altitudinea maximă de 1.285 metri în Pasul Predeluț. Reabilitarea se face pentru Clasa Tehnică IV, cu portanță maximă de 11 tone, deci nu va putea susține camioane de mare tonaj.. Șoseaua va fi lărgită la 8 metri parte carosabilă, cu câte 3 metri lățimea pentru fiecare bandă de circulație, 1,5 metri acostamente și 0,5 metri benzi de încadrare.

„Drumul județean DJ 102I pornește din localitatea Câmpina și trece prin localitățile Plaiul Câmpei - Lunca Mare - Seciuri - Teșila - Trăisteni - lim. jud. Brașov și face legătura cu DN 1A la Șanțuri. Astfel acest drum face legătura între DN1 și DN1A respectiv între Câmpina și Săcele  devenind o alternativă pentru DN1 București - Brașov. Drumul județean DJ 102I reprezintă un traseu stategic care face legătura între partea de sud a țării (jud. Prahova) și partea central ( jud. Brașov), traversând munții Baiului (Gârbova) prin pasul Predeluț (altitudine 1.285 m). Drumulo de peste 25 km se imparte astfel:

- în județul Prahova lungimea este de 13.200,38 km (km 37+620.00 - km 50+820.38);

- in județul Brașov lungimea este de 12.435,70 km (km 50+820.38 - km 63+256.08);

Pe sectorul cuprins intre km km 37+620 si km 63+256.08, cu excepția sectorului cuprins între km 61+980.39 si km 63+256.08 (L=1275.7 m) care are îmbrăcăminte asfaltică, restul traseului este nemodernizat, fiind pietruit, iar pe unele porțiuni chiar impracticabil. Deși încadrat ca drum județean, după Pasul Predeluț drumul existent are elementele geometrice caracteristice unui drum forestier secundar. Starea tehnică a drumului județean este foarte rea. În prezent DJ 102I nu prezintă o structură rutieră care să asigure o circulație în conditii normale. Platforma carosabilă este puternic denivelată,  în structura rutieră fiind intercalate și blocaje de piatră. (A.Benga).
Ministerul Dezvoltarii a licitatat contractul pentru modernizarea Drumului Judetean Valea Doftanei

Erbașu trebuie sa reabiliteze cei peste 25 de kilometri in 4 ani
Promovam  performanta  economica!
Editie electronica a publicatiei Top Business - 
fondata 1993
Top Transporturi
Editie electronica a publicatiei Top Business - 
fondata 1993
Promovam  performanta  economica!
Top Transporturi
Editie electronica a publicatiei Top Business -    fondata 1993
Promovam  performanta  economica!
Top Transporturi