Este impresionant sa observi forta cu care oamenii se reunesc, mai ales in situatii precum cea actuala - de la ajutarea vecinilor varstnici de pe scara blocului, la aplaudarea personalului medical, pana la donatii si actiuni de voluntariat. Sigur ca aceasta este directia pe care foarte multe companii incep sa o urmeze, in timp ce se straduiesc sa raspunda la intrebarea: ce facem cu brandul nostru in aceasta perioada?

Companiile si-au adaptat modalitatile de branding, concentrandu-se pe evolutia momentului. E lesne de urmarit cum pe LinkedIn, spre exemplu, ponderea postarilor legate de COVID-19 si a angajatilor care lucreaza de acasa a crescut semnificativ - la fel ca si angajamentul pe care il atrag dupa sine astfel de postari. Modalitatea de prezentare si de perceptie s-a schimbat: avem mult mai multa implicare, comunicare, comuniune, dorinta de a ajuta, empatie.

Analizand mesajele companiilor de pe retelele de socializare, constatam o crestere a postarilor legate de Covid-19 de la 4% la inceputul lunii martie, la 24% spre sfarsitul aceleiasi luni. Astfel, postarile legate de coronavirus au parte de mai mult engagement decat alte postari - in special cele care se concentreaza pe modul in care companiile ajuta. Deoarece oamenii cauta modalitati si resurse de a face fata pandemiei, engagementul si implicarea cu privire la postari legate de coronavirus de la companii este semnificativ mai mare decat egagementul postarilor normale ale companiilor. Nivelul de engagement a crescut si datorita faptului ca oamenii acorda mai multa atentie la ceea ce spun companiile si modalitatile acestora de implicare in lupta impotriva coronavirusului.



Branding-ul s-a extins si in afara sferei de activitate a companiilor

Multe companii si-au reorientat linia de productie spre a produce dezinfectant sau masti si combinezoane de protectie, ba chiar si crearea unor centre pentru pacientii cu Covid-19. Aceste activitati au fost cu atat mai  impresionante, cu cat initiativa a venit din partea companiilor care nu au nicio legatura  cu acest mediu. Altii au obtinut niveluri similare de implicare din povesti umane ce implica diferiti angajati care s-au inrolat in diverse programe de voluntariat.

Postarile cu cea mai mare rata de engagement sunt cele in care se utilizeaza cuvinte despre ajutor, sanatate, asistenta, solidaritate. Astfel, mesajele au fost adaptate in functie de receptivitate.

De asemenea, mesajele care promoveaza sanatatea publica au rezonat - referintele la autoritatile medicale, distantarea sociala si angajatii din domeniul sanatatii au fost corelate cu o implicare mai puternica din partea audientei fiecarui brand.

Pe scurt, mesajele care ii determina pe oameni sa fie mai responsabili si mai implicati sunt cele cu o doza emotionala mai mare, cele care trateaza situatia cu mai multa empatie. Fie ca vorbim despre mesajele care sprijina comunitatile locale, sau cele care se preocupa de ingrijirea angajatilor ori cele care onoreaza angajatii din domeniul medical, postarile din social media care transmit empatie si unire primesc cea mai mare atentie - si pe buna dreptate; devenind ele insele braduri: “impreuna”, “stai acasa”, “impreuna reusim”, “staysafe” etc.

Aceasta perioada deosebit de dificila, care va afecta fiecare individ si fiecare industrie intr-o anumita maniera, ne demonstreaza ca solidaritatea si compasiunea ne vor ajuta sa depasim situatia.

Diana DUMITRU
15 mai 2020
Branding-ul si influenta coronavirusului
Promovam  performanta  economica!
Editie electronica a publicatiei tiparite Top Business - 
fondata 1993,  Anul XXVIII -
nr. 5 (904) Mai 2020
Editie electronica a publicatiei tiparite Top Business - 
fondata 1993,  Anul XXVIII -
nr. 5 (904) Mai 2020
Promovam  performanta  economica!
Editie electronica a publicatiei tiparite
Top Business -    fondata 1993,
Anul XXVIII -
nr. 5 (904) Mai 2020
Promovam  performanta  economica!