Reproducerea oricarei imagini sau oricarui text din acest site se poate face doar cu acordul TopBusinessNews.
Potrivit art 206 Cod Penal responsabilitatea juridica apartine autorilor textelor publicate.
Promovam  performanta  economica!
Editie electronica a publicatiei tiparite Top Business -  fondata 1993, Anul XXVII
nr. 12 (899) Decembrie 2019
Top Expert
ROMEXPO - un reper


ROMEXPO S.A, societate comerciala cu capital autohton, avand ca actionar principal

Camera de Comert si Industrie a Romaniei,este cel mai mare Centru Expozitional din

tara.


Spatiile ROMEXPO pot gazdui orice tip de evenimente: targuri si expozitii, concerte,

congrese, demonstratii, cursuri sau petreceri private.


Acesta dispune de:

spatii expozitionale - peste 60.000 de mp;

2.000 de locuri de parcare;

acces auto facil dinspre Bd. Expozitiei si Strada Parcului, spre intrarile B, C, D;

acces pietonal: intrarile A si B;

10 sali de conferinte, congrese, seminarii.


Mai multe informatii despre Centrul Expozitional ROMEXPO pe:  www.romexpo.ro sau

pagina de Facebook - ROMEXPO SA.


Delia BOTAN,

Director Directia Marketing-Investitii-Dezvoltare ROMEXPO

Roland Berger lanseaza primul index
de electromobilitate din Romania -
Romanian E-mobility Index (REI)

       Studiul ofera o privire de ansamblu asupra factorilor determinanti

pentru piata de electromobilitate din Romania - Cererea/ nivelul de

penetrare, oferta disponibila & serviciile de mobilitate, cadrul legislativ si

infrastructura de incarcare

       Cercetarea se adreseaza unui spectru larg de industrii, de la energie si

utilitati pana la retail, auto, HoReCa sau servicii financiare -

Electromobilitatea este un subiect multi-sectorial relevant in multiple arii

ale business-ului, atat in mediul privat, cat si in cel public

Indexul de electromobilitate este un indicator al gradului de dezvoltare al pietei

locale de electromobilitate si valoarea acestuia a fost determinata in baza a 12

indicatori cheie.

Roland Berger a definit o metodologie de evaluare structurata a segmentului de

electromobilitate din Romania in baza a 4 elemente interdependente, dezvoltarea

concurenta a acestora este esentiala pentru evolutia pietei:

1.       Cererea/ Nivelul de penetrare - Cresterea accelerata a numarului de autovehicule

electrice inmatriculate pe plan local este rezultatul unei constientizari imbunatatite a

publicului a beneficiilor acestora din punct de vedere economic si impact asupra mediului.

In primul semestru al anului 2019 s-au inmatriculat ~640 autoturisme noi electrice (EV)

si hibride plug-in (PHEV), ponderea acestora in totalul auto noi inmatriculate (0.9%) fiind

similara valorilor inregistrate in Italia, Spania sau Japonia.

2.       Oferta & Serviciile de mobilitate disponibile - Varietatea limitata a

autovehiculelor electrice disponibile spre vanzare in Romania este unul dintre

principalii factori care pot incetini dezvoltarea pietei de electromobilitate,

oferta curenta de auto electrice si hibride plug-in reprezentand doar ~10% din

totalul modelelor comercializate. Pe de alta parte, segmentul solutiilor

alternative de electromobilitate a inregistrat o crestere importanta in anul

2019, atat ca numar de jucatori, utilizatori si vehicule din flote, cat si ca

diversitate a serviciilor disponibile.

3.       Cadrul legislativ - Programul Rabla Plus este un pilon esential al pietei

de autovehicule electrice din Romania, subventiile obtinute prin intermediul

acestuia aducand costul total de exploatare (TCO) al modelelor electrice la un

nivel similar cu cele bazate pe combustie interna. Cu toate acestea, atingerea

in premiera a limitei de fonduri pentru persoane fizice in sesiunea 2019 va

avea ca efect limitarea achizitiilor de autovehicule electrice in perioada urmatoare,

evidentiind dependenta pietei de schema guvernamentala. La nivel municipal, initiativele

de restrictionare a vehiculelor pe baza de combustie interna sunt aproape inexistente,

Bucurestiul fiind primul si singurul oras din Romania care va impune restrictii de

circulatie odata cu introducerea taxei Oxigen.

4.       Infrastructura de incarcare - Numarul statiilor publice de incarcare a crescut

constant in ultimele 12 luni, cu aproximativ 30% pe semestru. Aceasta evolutie a fost

sustinuta cu precadere de investitiile jucatorilor privati din retail, HoReCa, real estate

sau sectorul petrolier, in parteneriat cu firme specializate sau cu companiile de utilitati

care si-au dezvoltat expertiza in domeniu. Majoritatea statiilor se regasesc in principalele

centre urbane ale tarii, in timp ce Bucurestiul concentreaza ~25% din totalul statiilor.

Achizitionarea autovehiculelor electrice devine preferabila din punct de vedere

economic pentru durate de utilizare mai mari de 5 ani

Calculul costului total de exploatare (TCO), ce va fi realizat in fiecare editie a

studiului, evidentiaza conditiile in care achizitionarea unui autovehicul electric

este preferabila din punct de vedere economic in raport cu un autovehicul pe baza

de combustie interna. Avand in vedere investitia initiala, subventiile disponibile si

costurile de operare (in principal combustibil si mentenanta), autovehiculele

electrice ating un TCO mai mic dupa 5 ani de utilizare, la un rulaj mediu anual de

15.000 de kilometri.

Conceptul clasic de "benzinarie" nu mai este de actualitate - Accesibilitatea

statiilor si usurinta de incarcare sunt esentiale.

Bianca Damian

Communication Manager MCCANNPR