Investiția estimată la  peste 2,87 miliarde de euro va fi realizată etapizat.

„Proiectul propus reprezintă materializarea unei noi viziuni de dezvoltare pentru întreaga țară, care să ne reprezinte dincolo de granițe și să ne aducă aproape de Europa. Este un demers care depășește tot ceea ce am realizat până acum în materie de revitalizare urbană și care suntem convinși că va deveni un etalon internațional. Dezvoltarea aceasta este despre comunitate, simboluri românești și potențial autohton”
, a declarat Iulian Dascălu, președintele companiei IULIUS Iaşi.

Despre Iulius şi semnificativa investitie Palas Campus Iaşi
Top Business a mai scris, relativ recent, pe 22 iulie in editia pe internet şi în numărul din august în editia print, Geta Torok, corespondentul nostru special de la Iaşi prezentând într-un amplu articol acea investiţie şi implicit competenta specialiştilor companiei Iulius. Peste cateva zile, aici in editia electronică si in  urmatorul numar print al Top Business, Geta Torok va prezenta cum se pregatesc specialiştii ieşeni pentru uriaşa investiţie de la Bucureşti.
ROMEXPO va deveni
un centru expoziţional de referinţă
Date tehnice privind noul complex ROMEXPO

Complexul presupune o suprafață construită de 230.000 de metri pătrați și o suprafață desfășurată de 1,3 milioane de metri pătrați. Arhitecții au proiectat clădiri cu o înălțime de 179,6 metri, echivalentul a 41 de etaje. Spre comparație, Sky Tower, cea mai înaltă clădire comercială din România, are o înălțime de 137 de metri și 37 de etaje. Coeficientul de Utilizare al Terenului, propus de Romexpo, este de 4, iar Procentul de Ocupare al Terenului este de 70%.

Beneficiarii investiției intenționează să dezvolte cel mai mare spațiu destinat producătorilor și comercianților autohtoni de alimente proaspete, de tip Fresh Market;

cel mai mare spațiu de coworking din România, în parteneriat cu cele mai renumite companii internaționale, un centru de conferințe asociat unei structuri hoteliere de 5 stele și SPA;

clădiri de birouri de ultimă generație care să atragă sute de companii și să genereze peste 20.000 de locuri de muncă;

un centru cultural care să cuprindă bibliotecă, mediatecă sau muzeu; o grădină publică și cea mai mare parcare din România, cu peste 12.000 de locuri și o suprafață desfășurată de peste 420.000 de metri pătrați.

Centrul de expoziții va rămâne în pavilioanele B și în pavilionul central (celebra cupolă), dar va mai fi completat de un mall, birouri, hoteluri și blocuri cu apartamente. (Extras PUZ Romexpo)
14 octombrie 2020

Romexpo va deveni singurul centru expozițional din Europa care va fi complet integrat într-un proiect cu funcțiuni mixte. „Demersurile noastre constante sunt îndreptate spre consolidarea și extinderea activității Romexpo, care stau la baza acestui amplu demers investițional. Dorim includerea Romexpo în circuitul internațional și avem convingerea că funcțiunile conexe vor avea capacitatea nu doar de a ne impune pe harta atracțiilor europene din domeniu, ci de a revitaliza social, cultural și economic Bucureștiul. Un proiect de o asemenea importanță necesită cooperarea și implicarea mediului public și privat, dar și susținerea autorităților și comunității”, a declarat Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României.
Mihai Daraban,
Preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României.
Conceptul proiectului gravitează în jurul unei componente culturale dominante, un omagiu adus marilor valori autohtone. Aici va fi primul Muzeu de Artă din România dedicat exclusiv sculptorului Constantin Brâncuși. Totodată, pavilionul central va fi reconfigurat în Sala multifuncțională „George Enescu”, oferind Capitalei un spațiu artistic la standarde internaționale, care să stimuleze potențialul mediului cultural contemporan și care, prin evenimentele găzduite, să devină o atracție pentru publicul de entertainment inclusiv din afara țării. Proiectul integreză pavilioanele expoziționale Romexpo, pe care le reconfigurează și modernizează într-un Centru de Conferințe și Congrese de anvergură, adaptat nevoilor unei capitale Europene. Pus în valoare de funcțiunile culturale, sociale și economice dezvoltate în jurul său, care asigură infrastructura necesară pentru organizarea evenimentelor de amploare, acesta va fi o destinație europeană în sine.

O emblemă pentru proiectele mixed-use realizate până acum de IULIUS, parcul va reprezenta și aici o ancoră pentru viața urbană a Capitalei. Noul parc va ocupa 30% din suprafața proiectului și va face o legătură directă cu Parcul Regele Mihai I al României și va realiza o conexiune verde de la Piața Charles de Gaulle până în central noului proiect. Dezvoltarea presupune ample investiții în noi soluții pentru modernizarea infrastructurii rutiere și pietonale și creșterea conectivității urbane. Proiectul pentru fluizarea traficului este realizat în colaborare cu una dintre cele mai mari companii specializate din Europa, incluzând crearea de noi artere rutiere și lărgirea unor benzi de circulație, dar și piste de bicicletă și facilități care contribuie la mobilitate urbană. Mai mult, va fi realizată și cea mai mare parcare din România, cu peste 12.000 de locuri, subterane și supraterane.

Propunerea de revitalizare urbană include și cel mai puternic pol de business din țară, construit în conformitate cu principiile pentru „clădiri verzi”, care va contribui la consolidarea atractivității investiționale și la sustenabilitatea economică. Componenta office va concentra principalele companii multinaționale din segmentul tech și nu numai și va genera crearea a peste 30.000 de noi locuri de muncă. Totodată, alte 2.000 de locuri de muncă sunt estimate pentru perioada construcției.

Conceptul de lifestyle center va fi completat de zona de retail, și un mare spațiu destinat producătorilor și comercianților autohtoni, într-un concept de fresh market dezvoltat în premieră în România. O altă componentă anunțată de CCIR este  Muzeul de Istorie Monetară, o inițiativă în premieră națională, dar și cel mai mare Oceanariu din țară. (informatii preluate de la CCIR)
Iulian Dascălu,
Președintele companiei IULIUS Iaşi
Promovam  performanta  economica!
Editie electronica a publicatiei Top Business - 
fondata 1993
Editie electronica a publicatiei Top Business - 
fondata 1993
Promovam  performanta  economica!
Editie electronica a publicatiei Top Business -    fondata 1993
Promovam  performanta  economica!